Johdanto vaikuttamisen psykologiaan

Tässä osiossa käsitellään vaikuttamisen psykologiaa. Johtaminen itsessään on vaikuttamista, kun tavoitteena on saada ihmiset kulkemaan yrityksen tavoitteiden mukaiseen suuntaan.

Myynti ja markkinointi on myös vaikuttamista, kun ollaan yhteydessä asiakkaisiin tai esimerkiksi sidosryhmiin ja mietitään miten oman idean saisi myytyä asiakkaalle. Erityisesti haastavissa tilanteissa tarvitaan vaikuttamisen psykologiaa.

Tämän osion tueksi suosittelemme Henry Honkasen kirjaa ”Vaikuttamisen psykologia”. Tämä kirja on käsikirja tähän aiheeseen mutta sisältää silti paljon käytännöllisiä ja konkreettisia esimerkkejä ja vihjeitä.

Alla linkki Henryn haastatteluun, jossa keskustellaan tästä kirjasta sekä linkki, mikäli haluat ostaa kirjan itsellesi.

Podcast vaikuttamisen psykologiasta: https://soundcloud.com/ilona-rauhala/2-podcast-hen...

Henry Honkasen kirjaa voi ostaa täältä: http://www.adlibris.com/fi/kirja/vaikuttamisen-psy...